29 Nov 2012
0

Budovanie databázy emailových adries

Rozosielanie emailových newsletterov patrí medzi stále veľmi účinné marketingové nástroje. Je to lacný a jednoduchý spôsob ako upozorniť vašich zákazníkov na novinky alebo akcie vo vašom sortimente alebo službách ktoré poskytujete. Emaily môžte rozosielať cez váš interný systém, samozrejme ak takúto možnosť systém obsahuje. Ďalšia možnosť je kúpiť si na to samostatný softwér, nevýhoda je vyššia cena. Podľa mňa najlepšou možnosťou je využívanie služieb na rozosielanie emailov ktoré poskytujú určité služby zadarmo, resp. v obmedzeniach. Ja osobne využívam, a som maximálne spokojný so systémom MailChimp. Ok, takže systém máme vybraný, ale máme aj dostatočný počet kontaktov? To môže byť problém.

Ako získať email od (potencionálneho) zákazníka

Nákup rozsiahlych emailových databáz jednoznačne neodporúčam. Za prvé je to neetické, za druhé protizákonné (nevyžiadaná pošta – spam) a za tretie to má efektivitu blízku nule. Je nutné sa zamerať na návštevníkov vašich stránok, to sú ľudia ktorý hľadali nejakú informáciu, produkt či službu a na vašich stránkach ju možno našli. Preto je nutné si na stránke vytvoriť registračný formulár na zber kontaktov. Formulár je dobré umiestniť na viditeľnom mieste, s nadpisom ktorý vyzýva k akcii (Chcete byť informovaný o našich novinkách a akciách ako prvý?) a mal by byť čo najjednoduchší, čiže mal by obsahovať iba jedno políčko na emailovú adresu, žiadne meno, žiadne telefónne číslo ani nič iné.

V praxi sa oplatilo používať lightbox okno s registračným formulárom. Okno s formulárom je neprehliadnuteľné, na druhej strane však môže byť dosť otravné. Ako si takéto pop up okno zadovážime?

1. Automatic jQuery site subscription lightbox

http://papermashup.com/automatic-jquery-site-subscription-lightbox/

Ide o riešenie na úrovni kódu, jednoduchá implementácia, dizajn pop up okna si môžete upraviť sami. Návštevníka identifikuje na základe cookies, po nalogovaní stránky sa skontroluje či už cookie existuje a nie je ešte expirované. Expirácia cookies je 15 dní, tento čas je možné si zmeniť podľa vlastných potrieb.

Plusy:

kompletne zadarmo

Mínusy:

nutná znalosť html a css, jquery výhodou

žiadne štatistiky

pre začiatočníkov nevhodné

2. Padiact

http://padiact.com/

Služba tretej strany, veľmi príjemné a jednoduché nastavenie. Vynikajúce možnosti behaviorálneho cielenia návštevníkov. Môžte si vybrať či sa okno objaví len ak návštevník strávi na webe nejaký čas, ak si pozrie minimálne 3 podstránky, ak navštívy konkrétnu časť webu (blog, eshop…) a veľa ďalších možností. Jednoduchá implementácia, užitočné štatistiky.

Plusy:

do 50 emailov mesačne zadarmo

štatistiky

behaviorálne cielenie

jednoduché nastavenie a implementácia

ľahká integrácia s emailovými službami

Mínusy:

nemožnosť meniť dizajn pop up okna, je možné meniť iba text

Existujú samozrejme aj ďalšie služby, napr. http://pippity.com/ http://www.popupdomination.com/live/ http://www.optinbar.com/ s nimi však nemám žiadnu skúsenosť. Všetky sú platené.

Akú taktiku na zber emailov používate? Poznáte ešte nejaké služby poskytujúce zber kontaktov?